Persondatapolitik

 
 

PRIVATLIVSPOLITIK

Sermos persondatapolitik forklarer hvilke personoplysninger vi indsamler om dig, når du deltager i analyser, som vi foretager på vegne af vores kunder. Du kan herunder læse om, hvornår, hvordan og hvorfor vi indsamler oplysningerne, hvordan vi benytter dem, forudsætningerne for vores videregivelse til andre, samt hvordan vi opbevarer dem sikkert.

DELTAGELSE I ET INTERVIEW, PÅ TELEFON ELLER WEB

Når du deltager i et interview hos sermo analyse, uanset om det foregår via telefon eller web, vil du altid få oplyst hvad formålet med undersøgelsen er. Du kan også altid få oplyst hvilke oplysninger vi gemmer på dig og hvor længe.

BEHANDLING AF PERSONDATA

1. HVILKE PERSONDATA REGISTRERER VI?

Hos sermo indsamler vi data til brug i markeds- og kundeundersøgelser. De typiske personhenførbare data, som vi registrerer, er: navn, telefonnummer og/eller e-mail adresse. Telefonnummer registreres kun hvis vi indsamler dine svar via et telefoninterview. Disse persondata gemmes sammen med svarene fra selve undersøgelsen samt eventuelle baggrundsdata, som f.eks. stilling, virksomhedsstørrelse, geografisk region og information om antal beboere i husstanden (i beboerundersøgelser).

2. INFORMATIONER VI MODTAGER FRA DIG ELLER VORES KUNDER

Persondata stammer som udgangspunkt altid fra vores kunder.

Vi behandler typisk følgende informationer om dig:

  • Navn

  • Mailadresse

  • Telefonnummer

Informationer vi indsamler direkte fra dig, når du deltager i analyseundersøgelser:

  • Dit samtykke til deltagelsen

  • Dine svar og evt. kommentarer til undersøgelserne

Formålet med behandlingen af dine oplysninger er at varetage vores kunders interesse i at analysere den generelle eller konkrete kundetilfredshed til brug for forbedringer af servicen eller forholdene. Vi behandler alle dine personoplysninger på baggrund af dit samtykke.

3. HVORDAN BRUGER VI DINE OPLYSNINGER OG MED HVEM DELER VI DEM?

Vi deler dine oplysninger med den kunde, som vi udfører undersøgelsen på vegne af, og som er dataansvarlig for dine oplysninger.

Dine oplysninger bliver desuden delt med sikkerhedsgodkendte databehandlere. Sermo bruger interview-software fra MaritzCX. Øvrige underleverandører bistår sermo med telefoni. Du er altid velkommen til at kontakte os og få oplyst præcist, hvilke underleverandører dine data har været i kontakt med. Ingen af disse tredjeparter er berettiget til at anvende dine oplysninger til egne formål, som fx markedsføring eller salg af dine oplysninger.

Din besvarelse af undersøgelsen indgår oftest, sammen med alle øvrige respondenters besvarelse af den samme undersøgelse, i en analyse. Resultaterne bliver sendt til kunden. I nogle tilfælde indlæser og bearbejder kunden selv data, men i de fleste tilfælde vil sermo udforme en rapport med grafer som herefter sendes til kunden. Når sermo sender en samlet rapport til kunden, er undersøgelsen som udgangspunkt altid anonym.

Du vil blive gjort opmærksom på anonymitet inden du svarer på en undersøgelse.

Det er kun sermos medarbejdere der har adgang til at se de bagvedliggende persondata (typisk navn, telefonnummer og/eller e-mail adresse).

I nogle undersøgelser bliver du under interviewet spurgt, om du vil give tilladelse til, at sermos kunde kan se dine svar og dine persondata. Hvis du giver tilladelse, vil sermos kunde kunne se den enkelte besvarelse og de persondata, der ligger bag (typisk navn, telefonnummer og eller e-mail) plus de baggrundsdata som er knyttet til besvarelsen f.eks. stilling, virksomhed, virksomhedsstørrelse, geografisk region og information om antal beboere i husstanden (i beboerundersøgelser).

4. HVOR LÆNGE GEMMES DINE PERSONDATA?

De indsamlede oplysninger opbevares så længe, som vores aftale med vores kunder løber eller til oplysningerne ikke længere er relevante, oftest 1 år.

Undtaget er undersøgelser som er lavet i samarbejde med AlmenNet i forbindelse med renoveringssager. Her slettes dine svar ikke, da de bruges til løbende at kunne benchmarke (sammenligne svarene fra forskellige boligselskaber, foreninger eller organisationer.) Personhenførbare oplysninger anonymiseres dog senest 1 år efter endt undersøgelse.

Hvis du under interviewet giver tilladelse til at ophæve din anonymitet i forhold til sermos kunde, vil dine svar også blive slettet eller anonymiseret efter 1 år, afhængigt af hvem kunden er.

5. HVAD ER DINE RETTIGHEDER (INDSIGT OG SLETNING)?

Du kan altid kontakte sermo med henblik på få oplyst, hvilke oplysninger vi har registret om dig. Du kan desuden bede os rette eller slette de oplysninger vi har. Sermo forbeholder dog sig retten til at anonymisere dine personhenførbare oplysninger i stedet for at slette eller ændre disse.

6. KLAGE

Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine oplysninger, kan du henvende dig til Datatilsynet på enten på dt@datatilsynet.dk eller
Datatilsynet
Borgergade 28, 5
1300 København K

7. KONTAKT

Du kan kontakte sermo på følgende adresse:
sermo analyse
Borgergade 6
8660 Skanderborg
+45 8765 6162